ΟΑΣΑ: Το Σεπτέμβριο το ηλεκτρονικό εισιτήριο

Δεν υπάρχουν σχόλια

Προσλήψεις μόνιμου προσωπικού αλλά και την εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτιηρίου στις αστικές συγκοινωνίες προαναγγέλει σε σε συνέντευξη του στο ΑΠΕ- ΜΠΕ. ο πρόεδρος του ΟΑΣΑ κ. Ταστάνης.

«Αδιαπραγμάτευτη θέση της κυβέρνησης είναι πως οι αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας αποτελούν ένα κοινωνικό δημόσιο αγαθό. Ήταν, είναι και θα παραμείνουν δημόσιες για να μπορούν οι κάτοικοι του Λεκανοπεδίου να μετακινούνται με συνθήκες υγιεινής και ασφάλειας και με δρομολόγια που θα διακρίνονται για τη συνέπειά τους» δηλώνει ο πρόεδρος του ΟΑΣΑ Τάσος Ταστάνης.

O κ. Ταστάνης, που μετακινείται και ο ίδιος με τα μέσα μεταφοράς από το σπίτι του στη Γλυφάδα στο γραφεία του ΟΑΣΑ έχει την ευκαιρία να ζει από πρώτο χέρι τα προβλήματα που συναντά το επιβατικό κοινό, για αυτό και τονίζει πως «προτεραιότητά μας η εφαρμογή ενός σχεδίου αναδιάρθρωσης, εξυγίανσης και αναβάθμισης του συστήματος των δημόσιων αστικών συγκοινωνιών προς όφελος του επιβατικού κοινού της Αθήνας και της κοινωνίας».

Απαντά στις καταγγελίες των εργαζομένων για «κατάρρευση των αστικών συγκοινωνιών» και αναρωτιέται «γιατί αυτές οι καταγγελίες γίνονται τώρα»; Και αναφέρει χαρακτηριστικά: «Δεν ξέρουν ότι εμείς ως νέες Διοικήσεις κληρονομήσαμε ένα σύστημα δημόσιων αστικών συγκοινωνιών γεμάτο παθογένειες και ελλείμματα που ξεπερνούν τα 90 εκατ. ευρώ;»

Αναφορικά με την εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, του οποίου η πιλοτική εφαρμογή θα ξεκινήσει το Σεπτέμβριο, δηλώνει πως το μέτρο αυτό θα μειώσει την εισιτηριοαποφυγή, που αποτελεί πραγματική μάστιγα για τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας.

«Βασική προτεραιότητα και μεγάλο στοίχημα των νέων διοικήσεων των οργανισμών, κατόπιν εντολών του υπουργείου Μεταφορών και προσωπικά του υπουργού Χρήστου Σπίρτζη, είναι η εφαρμογή ενός σχεδίου αναδιάρθρωσης, εξυγίανσης και αναβάθμισης του συστήματος των δημόσιων αστικών συγκοινωνιών. Και αυτό το σχέδιο βρίσκεται ήδη σε πλήρη εξέλιξη. Ξέρετε ότι από το 2011 υπάρχει ο νόμος που προβλέπει την αναδιοργάνωση και αναδιάρθρωση των Αστικών Συγκοινωνιών της Αθήνας και τη λειτουργία του ΟΑΣΑ ως ομίλου. Οι προηγούμενες κυβερνήσεις και οι Διοικήσεις των συγκοινωνιακών φορέων δεν προχώρησαν στην εφαρμογή αυτού του νόμου, καθώς στην πολιτική τους φιλοσοφία δεν υπήρχε η ανάδειξη του ρόλου του ομίλου των αστικών συγκοινωνιών. Ο όμιλος είχε αφεθεί να λειτουργεί αποσπασματικά, χωρίς συνέργειες και ομιλική συνεργασία, ακόμη και στα πιο στοιχειώδη. Εμείς είμαστε αποφασισμένοι να το κάνουμε. Προχωράμε με γρήγορα βήματα στη δημιουργία ομιλικής λειτουργίας των φορέων των δημόσιων αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας, έτσι ώστε ΟΑΣΑ, ΣΤΑΣΥ και ΟΣΥ να έχουν κοινή έδρα, κοινές υπηρεσίες, κοινό λογιστήριο, κοινές προμήθειες και να επιτυγχάνουν οικονομίες κλίμακας, που θα βοηθήσουν στη βιωσιμότητα και ανάπτυξη των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς στην πρωτεύουσα. Προς την κατεύθυνση αυτή λειτουργεί ήδη συντονιστικό όργανο και ομιλικές ομάδες εργασίες. Είμαστε αποφασισμένοι να κάνουμε ό,τι περνάει από το χέρι μας για την καλύτερη αξιοποίηση των αστικών συγκοινωνιών της πρωτεύουσας που είναι περιουσία του ελληνικού λαού». αναφέρει στην συνέντευξη του ο ο πρόεδρος του ΟΑΣΑ.

Ο κ.Ταστάνης έκανε επίσης γνωστό ότι δρομολογούνται, μέσω διαγωνισμού του ΑΣΕΠ, προσλήψεις 996 μόνιμων υπαλλήλων στις αστικές συγκοινωνίες σε κρίσιμες ειδικότητες. Πρόκειται για 495 νέους οδηγούς και 201 τεχνίτες στην ΟΣΥ και 130 οδηγούς και 170 τεχνίτες στη ΣΤΑΣΥ. Σχεδιάζουμε την αναδιάρθρωση του συγκοινωνιακού χάρτη της Αθήνας, με βασικό στόχο τη διασύνδεση ακόμη περισσότερων δρομολογίων λεωφορείων και τρόλεϊ με σταθμούς μέσων σταθερής τροχιάς (μετρό, ηλεκτρικό και τραμ)».

Σχετικά με το ηλεκτρονικό εισιτήριο ο πρόεδρος του ΟΑΣΑ ανέφερε ότι «Τόσο η τηλεματική, όσο και το ηλεκτρονικό εισιτήριο είναι δύο έργα εκσυγχρονισμού και στρατηγικής σημασίας που χαράζουν μια νέα εποχή στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας. Αξίζει να σας αναφέρω ότι και τα δύο αυτά έργα ΣΔΙΤ τα παραλάβαμε με πολλά προβλήματα και καταβλήθηκαν επίπονες προσπάθειες για να επιταχυνθεί η υλοποίησή τους. Μπορώ να σας πω, για παράδειγμα, ότι και για τα δυο αυτά έργα στις συμβάσεις που βρήκαμε δεν υπήρχε τεχνικός σύμβουλος από τον ΟΑΣΑ για την παρακολούθηση και την ομαλή εξέλιξη των έργων. Στο έργο μάλιστα της τηλεματικής δεν είχε προβλεφτεί καν στη σύμβαση περίοδος δοκιμαστικής λειτουργίας! Η εφαρμογή της τηλεματικής και των «έξυπνων» στάσεων του ΟΑΣΑ για τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ βρίσκεται, λοιπόν, εδώ και μερικούς μήνες σε πλήρη εφαρμογή και αποσπά πολύ θετικά σχόλια από το επιβατικό κοινό. Η εφαρμογή χρησιμοποιείται ήδη από 100.000 χρήστες επιβάτες. Διασφαλίζει την έγκαιρη και έγκυρη πληροφόρηση των επιβατών για την εκτέλεση των δρομολογίων, ακόμη και από το κινητό τους τηλέφωνο και τον υπολογιστή τους σε πραγματικό χρόνο, ενώ ταυτόχρονα παρέχει νέες δυνατότητες για την καλύτερη διαχείριση του στόλου και την εποπτεία του συγκοινωνιακού έργου. Σε τροχιά υλοποίησης βρίσκεται βέβαια και το άλλο έργο, αυτό του ηλεκτρονικού εισιτηρίου».

«Το έργο του ηλεκτρονικού εισιτηρίου βρίσκεται στη δεύτερη από τις τρεις φάσεις υλοποίησής του. Ήδη εγκαθίσταται ο εξοπλισμός στα λεωφορεία, ενώ έχουν γίνει όλες οι μελέτες που απαιτούνται και ευελπιστούμε ότι από το Σεπτέμβριο θα αρχίσει η πιλοτική εφαρμογή του. Θα λειτουργεί με μια «έξυπνη» κάρτα, που θα καταργήσει τις σημερινές κάρτες απεριορίστων διαδρομών, η οποία θα φορτώνεται με ένα ποσό με πολλούς τρόπους (με πιστωτικές κάρτες, από το διαδίκτυο, στα γκισέ κ.ά.), το οποίο ποσό θα μειώνεται κάθε φορά που θα την περνάει ο επιβάτης μπροστά από ένα ειδικό μηχάνημα μέσα στο λεωφορείο ή στο μετρό. Εκτός από την κάρτα θα εκδοθούν και ειδικά «χάρτινα» εισιτήρια, τα οποία θα ενσωματώνουν ένα μικρό κύκλωμα και θα λειτουργούν με αντίστοιχο τρόπο όπως η κάρτα. Με αυτόν τον τρόπο θα καταργηθεί σταδιακά το σημερινό χάρτινο εισιτήριο. Το σύστημα του ηλεκτρονικού εισιτηρίου θα παρέχει πολλά πλεονεκτήματα στους επιβάτες, όπως: Πρόσβαση σε πολλά σημεία πώλησης για την αγορά και χρήση της έξυπνης κάρτας, δυνατότητα μονού εισιτηρίου για όλα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, πιο δίκαιη χρέωση, μέσω της εισαγωγής νέων πολιτικών τιμολόγησης και νέων προϊόντων (π.χ. σύστημα ανά ζώνες, εβδομαδιαίες κάρτες, οικογενειακές κάρτες, κ.λπ.), αυξημένη ευελιξία με πιθανή ενσωμάτωση και πρόσθετων υπηρεσιών, ευκολία για τους μη τακτικούς χρήστες και τους τουρίστες, ασφάλεια σε περίπτωση βλάβης, απώλειας ή κλοπής.

Παράλληλα το έργο αυτό θα μειώσει την εισιτηριοαποφυγή, που αποτελεί πραγματική μάστιγα για τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας. Επίσης, θα ενεργοποιήσει νέα συστήματα δίκαιης και έξυπνης τιμολογιακής πολιτικής, θα δώσει τη δυνατότητα για καλύτερο σχεδιασμό των μεταφορών στη βάση της πραγματικής ζήτησης και θα βελτιώσει την κατανομή των εσόδων μεταξύ των φορέων εκμετάλλευσης των μεταφορών». ολοκληρώνει ο πρόεδρος του ΟΑΣΑ στην συνέντευξη του.

Γιώργος .
Επόμενο άρθρο

Σχετικά Δημοσιεύσεις